Valparna bara växer o växer

Nu börjar det hända saker i valplädan. Det har börjat gå eller snarare försöka gå. Det går väldigt vingligt men de är uppe på alla fyra benen i all fall. Fast vakenhetsstunderna är fortfarande bara några minuter långa. Sova, sova o äta,äta. Yes åkte på mjölkstockning i slutet av förra veckan. Så det var bara att värma juvret med vetekudde o mjölka ur - valparna hjälpte gärna till. En gång i timmen i nästan två dygn kämpade jag med att få mjölkstockningen att släppa. Som tur var har jag underbara valpköpare som hjälpt mig så jag fått sova lite mellan varven. Å, jag som äntligen kunnat sova i enga sängen en hel natt efter valpningen. Extrasängen som står bredvid valplädan är verkligen inte så bekväm som min vanliga. Yes har under hela tiden skött valparna enligt regelboken trots ont i juvret. Hon är en fantstiskt duktig mamma så valparna har det absolut inte gått någon nöd på!  Bilden visar Yes när hon ligger med varm vetekudde för att mjuka upp juvret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0