Försiktigt valp- o Plojmöte



Lille "nack"-pojken hälsar på Vittra, snart 4 månader. Hon tycker att han är lite läskig. Men efter att ha nosat igenom hela valpen grundligt försökte hon få den att leka. "Konstigt, sa Vittra, den piper när slår på den med tassen eller om man puffar för hårt på den. En ny pip-leksak kanske...;-)".   Vittra o Ploj får endast vara vid lådan när jag är med. Yes bryr sig inte längre. Både Ploj o Vittra får gå in till dem nu - Yes litar uppenbarligen helt på sina små flockmedlemmar.

Igår hade vi besök ända från Mönsterås. Så dit kommer en av tikvalparna att hamna om ca 6 veckor. De tyckte att valparna var söta:-) :-) Konstigt!?

Idag har vi Kerstin, Jens o Linn varit här. De blev ordentligt frestade att ta en valp till. Men de har i färskt minne hur det är att ha valp.  Deras senaste Lopplåde-hundar är bara11-månader o har hunnit med mycket bus under den tiden o kommer med säkerhet att göra fler.  Jobbigt, men jättekul att ha valp:-)

Jens tog en massa bra bilder på bebisarna idag. Han har en värsting till kamera o ska skicka över fotona till mig. Kanske dyker några bilder därifrån upp här på bloggen.

Kommentarer
Postat av: Flax-Ann

Men herregud, gick det verkligen så där fort när Flaxa var liten??? Har glömt hur det var! MEN, JAG HAR INTE GLÖMT HUR JOBBIGT DET ÄR NÄR VALPSKRÄLLET KOMMER HEM!!!!Himla tur, annars vet man ju aldrig... Ring mig när alla är tingade, då kommer jag och gullar lite med dem!

Jättekul att läsa om hur det går för er!

Kram,

Ann

2009-06-16 @ 01:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0