På väg ut ur valplådan

I går morse fattades de en valp i valplådan! Den låg på fällen utanför lådan o sov. Det var den tik som är märkt på svansen som varit så företagsam o lyckats ta sig över lådkanten. Hon kravlade runt på golvet en stund o sen in i lådan igen. Hon somnade direkt-ganska läskigt o tröttsamt att upptäcka världen utanför sin lya alldeles ensam. Senare på dgaen tog sig ytterligare två ur lådan... Då fällde jag upp "hängluckan" o haspade den så nu lär de inte kunna ta sig ur för egen maskin på ett bra tag. De får gärna vara ute en kort stund, men då vill jag vara med så de inte hittar på rackartyg eller ger sig på nåt som är farligt. Fast än så länge har de ju inga tänder , så de är helt ofarliga:-)

Kommentarer
Postat av: Anne

Tack Bitte för att jag fick förmånen att beskåda underverken i lopplådan, jag menar valplådan. Vilka små raring! Och gulliga Yes som generöst låter främmande tanter komma in och pilla på sina små.

Lyckliga människor som ska få hem en så'n om en dryg månad!

Glad Midsommar hela gänget. //Anne

2009-06-18 @ 20:18:15
URL: http://labbeliv.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0