Usel matkultur!


Matte tycker att vi har dåligt bordsskick... :-) man kan ligga o äta. Aptiten är det inget fel på. Alla bara glufsar i sig! Nu har valparna fått vara ute på dagarna i en knapp vecka. De trivs med friheten att gå ut o in som de själva vill mellan rastgården o valphuset.  Men det har varit lite väl mycket värme för att de ska ha det riktigt bra. De ligger i skuggan o flämtar hela dagarna, men på kvällarna, när det är svalt, lever de upp. Då är det full rulle: de börjar så smått o tafatt att upptäcka o leka med varandra. De första galoppstegen börjar fungera o att bära på leksaker är kul. Nu går det fort. Det händer nåt nytt med valparnas utveckling nästan varje dag. Nu börjar de både se ut som o bete sig som små hundar!


Kommentarer
Postat av: Harriet

Vill du vara vänlig o uppfostra "min" tikvalp!

Jag vill inte ha dåligt bordsskick,däremot får hon gärna sitta med mig vid bordet,när jag äter.

Hon kommer inte att "tigga" utan bara sitta där och vänta på att hon ska få,precis som de andra.

Ser fram emot att få hämta henne men risken finns ju att de stora bär ut henne på vägen då hon får för mycket uppmärksamhet(tycker de) men då får hon sova bredvid mig!

Bra början för en liten tösabit,eller hur....

2009-07-03 @ 21:27:49
Postat av: Emelie von Bothmer

De är fullkomligt fantastiskt ljuvliga!!

2009-07-14 @ 13:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0